Meniul Zilei 2 – Idei planificare mancaruri zilnice

Planificarea meniului zilei ne ajuta sa ne organizam mai bine alimentația, ca sa ne hranim cu o varietate de alimente și nutrienți necesari pentru o dietă echilibrată. De asemenea, poate ajuta la economisirea de timp și bani prin planificarea listei de cumpărături și pregătirea mai multor mese în avans.

Acest meniu al zilei este format din mic dejun, masa de pranz, o gustare optionala pe dupa-amiaza iar pe seara servim cina. Fiecare masa contine proteine, carbohidrati si grasimi sanatoase.

meniul zilei idei de mancare zilnica mic dejun sanatos pranz gustare cina nutritie
Idei meniul zilei – planificare mancaruri zilnice

Mic dejun

Cu 30 de minute inainte de micul dejun, servim un fresh de mure proaspete sau congelate (daca nu este sezonul lor). Acest suc este vitaminizant si plin de antioxidanti.

fresh de mure reteta suc natural fructe proaspete sanatos
Fresh de mure – Reteta

Platoul pentru micul dejun contine crema de branza, masline verzi, migdale crude (neprajite), felii de ardei, salata de rucola si paine facuta in casa.

mic-dejun-crema-branza migdale masline rucola ardei
Mic dejun platou – Reteta

Ceva dulce la micul dejun: fursecuri cu banane si ciocolata, un desert gustos si satios (contine unt).

cookies-cu-banane-si-ciocolata reteta
Cookies cu banane, ciocolata si unt – Reteta

Pranz

Supa de pui cu legume, cu patrunjel si turmeric – optional se poate adauga piper si pudra de ardei iute pentru a face supa usor picanta.

reteta supa-de-pui-cu-legume
Supa de pui cu legume, turmeric si patrunjel – Reteta

Desertul sanatos de la pranz: strudel cu mere, facut in casa, cu umplutura de mere, nuci, stafide, scortisoara Ceylon si vanilie.

strudel cu mere reteta foi de placinta
Strudel rapid cu mere si foi de placinta – Reteta

Gustarea de dupa-amiaza (optional)

Cateva bucatele de ciocolata amaruie cu rom, facuta dupa o reteta simpla si rapida, se prepara de seara si a doua zi e numai buna de servit.

ciocolata-de-casa reteta
Ciocolata amaruie cu rom – Reteta ciocolata facuta acasa

Cina

Un bol mic de afine bogate in antioxidanti si vitamine si minerale, dintre cele mai importante: vitamina A, B6, C, E, K, si minerale (calciu, magneziu, potasiu).

Un bol mic de afine

O portie consistenta de paste cu spanac si sos cremos din branza si ou, presarate cu fulgi de parmezan. Optional, se poate adauga si bacon in aceasta reteta.

paste-cu-spanac-si-sos-alb-cu-parmezan_reteta
Paste cu spanac, parmezan si sos alb cremos – Reteta

Daca inca mai exista senzatia de foame, putem completa cina cu o mana de nuci romanesti, foarte hranitoare si sățioase.

Nuci românești – gustare sănătoasă si sățioasă – @unsplash